Fundación Málaga takes part in this exposition, organised by SEACEX (Sociedad Estatal para la Acción Cultural Exterior)

The showing gathered more than 300 pieces, among which stood out the creations of painters such as Tápies, Saura or Millares, Chillida and Oteiza’s sculptures, the work of designers such as Manolo Prieto, Catalá Roca and Pérez Siquier’s photography, and Coderch or Sainez de Oiza’s projects and architectural works. This wide selection of works was accompanied by cinematographic sequences and first editions from works by writers such as Camilo José Cela or Sánchez Ferlosio. This event had the collaboration of th art museum called “Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía”, the Ministry of Foreign Affairs, The Ministry of Education, Culture and Sport, and Málaga local government.

Málaga was the only Spanish city that was home to this exhibition that afterwards travelled to “Mücsarnok Kunsthalle” in Budapest and to the Modern Art Museum in Prague.

Fundación Málaga participa en esta muestra, organizada por la Sociedad Estatal para la Acción Cultural Exterior (SEACEX)

La muestra reunió más de 300 piezas entre las que destacaron las creaciones de pintores, como Tápies, Saura o Millares, las esculturas de Chillida y Oteiza, el trabajo de diseñadores como Manolo Prieto, las fotografías de Catalá Roca y Pérez Siquier y los proyectos y realizaciones arquitectónicas de Coderch o Sáinz de Oiza. Esta amplia selección de obras se acompañó de secuencias cinematográficas y primeras ediciones de obras de escritores como Camilo José Cela o Sánchez Ferlosio. Este evento contó con la colaboración del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, el Ministerio de Asuntos Exteriores, el Ministerio de Educación, Cultura y Deporte y Ayuntamiento de Málaga.

Málaga fue la única ciudad española que albergó esta exposición que posteriormente viajó al Mücsarnok Kunsthalle de Budapest (1 julio- 15 septiembre 2004) y al Museo de Arte Moderno de Praga (8 octubre- 6 diciembre 2004).