Fundación Málaga, together with the Área de Cultura del Ayuntamiento de Málaga, organised the showing, held between May and June of 2003 in Museo Municipal de Málaga

This exhibition offered the audience the opportunity to contemplate significant works of the pictorial art of the nineteenth-century Málaga, which are in private collections. 150 paintings from both Málaga and foreign artists, who worked here, were gathered up. Artists such as José Denis Belgrano, Bernardo Ferrándiz, Carlos de Haes, Antonio Muñoz Degrain, José Moreno Carbonero, Enrique Simonet, José Ruiz Blasco, etc.

Fundación Málaga, junto al Área de Cultura del Ayuntamiento de Málaga, organizó la muestra, que se expuso durante mayo y junio de 2003 en el Museo Municipal de Málaga

Esta exhibición le dio al público la oportunidad de contemplar obras importantes de arte pictórico de la Málaga del siglo XIX en colecciones privadas. 150 pinturas tanto de artistas malagueños como extranjeros que vivieron aquí se reunieron en la exposición. Artistas como José Denis Belgrano, Bernardo Ferrándiz, Carlos de Haes, Antonio Muñoz Degrain, José Moreno Carbonero, Enrique Simonet, José Ruiz Blasco, etc.