Fundación Málaga and Cajamar organised the exposition of photos and videos "Níveo" by the Chilean artist Magdalena Correa, that could have been visited in Sala Alameda de Cajamar between July and September of 2011

This work, born because of her Antarctic stay, gives continuity to her previous projects since it makes us closer to another isolated territory and distant from all of us, both physically and mentally. Life there is conditioned by extreme natural and climate circumstances.

The common thread is the snow. It appears in most of the pictures that make up the set of photos taken by the artist. Everything is conditioned by this atmospheric phenomenon. Nevertheless we can see two kinds of photos: the ones which reflect the dream landscape result from the snow, expressed by different phenomenology. And in the other hand, in opposition to these dream landscape, and as a consequence of the snow action, the artist comes across a harsh reality, reflected by the images which conform the second group of project’s photos.

In the same direction described above, the artist prepares two video-installations: “Parallels I” and “Parallels II” (with two channels respectively), in which we can see idyllic scenery which almost touches unreality against other scenery much quieter and more sordid.

Fundación Málaga y Cajamar organizaron la exposición de fotografías y vídeos 'Níveo' de la artista chilena Magdalena Correa, que pudo visitarse en la Sala Alameda de Cajamar entre julio y septiembre de 2011

Esta obra, producto de la estancia de la artista en la Antártica da continuidad a sus proyectos anteriores ya que nos aproxima a otro territorio aislado y alejado de todos nosotros, tanto física como mentalmente, donde la vida que allí se desarrolla está condicionada por unas circunstancias naturales y climatológicas extremas.

En la mayoría de las imágenes que componen el conjunto de fotos tomadas por la artista hay un denominador común: la nieve. Todo está condicionado por este fenómeno atmosférico, sin embargo nos encontraremos ante dos tipos de fotos: Unas que reflejan esa suerte de paisaje ensoñado producto de la acción de la nieve, manifestada a través de diferente fenomenología. Y, por otro lado, en oposición a esa ensoñación, y como consecuencia también de la acción nívea, la artista se encuentra con una dura realidad que queda reflejada en las imágenes que conforman el segundo grupo de fotos del proyecto.

En la misma dirección que lo descrito anteriormente, la artista prepara dos vídeo instalaciones: ‘Parallels I’ y ‘Parallels II’ de dos canales cada una, en las que se podrán ver imágenes idílicas casi rozando la irrealidad frente a otras mucho más silenciosas y sórdidas.